FANDOM

Jensen augs noshades.jpg
Adam Jensen
Informacje biograficzne
Data urodzenia

9 marca 1993

Narodowość

Amerykanin

Status

Żyje

Opis zewnętrzny
Płeć

Mężczyzna

Wzrost

185cm

Kolor włosów

Ciemny brąz

Kolor oczu

niebiesko-szare

Augmentacje

Ulepszenie mechaniczne

Chronologia i powiązania
Stopień wojskowy

Szef ochrony

Występuje w

Deus Ex: Bunt Ludzkości

Powiązania

Depertament Policji w Detroit, SWAT, Sarif Industries

Znajomości

David Sarif
Frank Pritchard
Megan Reed

Inne informacje
Głosr

Elias Toufexis

  [źródło]

Adam Jensen jest głównym bohaterem gry Deus Ex: Bunt Ludzkości oraz Deus Ex: Rozłam Ludzkości. Początkowo pracownik Sarif Industries, później dołączył do Task Force 29. Głosu użyczył mu Elias Toufexis.

HistoriaEdytuj

MłodośćEdytuj

Adam Jensen urodził się 9 marca 1993 roku. Jeszcze jako niemowlę był poddany eksperymentalnej genetycznej terapii. Przeprowadzono ją w White Helix Labs, spółce – córce VersaLife. Jako jedyny spośród grupy dzieci przeżył. Dwójka naukowców odkrywszy, że odniosła sukces, postanowiła na własną rękę zaniechać dalszych eksperymentów. Opiekunowie małego Adasia zwyczajnie przywiązali się do niego. Ponadto, postanowili oszczędzić cierpienia potencjalnym „obiektom” nowych testów. Podpalili ów ośrodek. Zapłacili za to wysoką cenę. Zostali zamordowani w zemście przez grupę Illuminati, a następnie uznani za kolejne ofiary pożaru w oficjalnym raporcie.

Ich plan się powiódł, ponieważ Adam trafił pod opiekę kobiety o złotym sercu, Michelle Walters. Oddała go do adopcji w dobrej wierze. W wieku pięciu lat został przygarnięty przez Artura i Maggie Jensen’ów. Reszta jego dzieciństwa i młodości była relatywnie normalna. Dorastał nieświadomy swojego pochodzenia oraz w przekonaniu, że adopcyjni rodzice byli jego biologicznymi rodzicami.

Jednakże – bez wiedzy pani Walther, rodziny Jensen’ów lub kogokolwiek innego – terapia trwale wpłynęła na biochemię malutkiego Adama. Jego ciało nie odrzuci potencjalnych ulepszeń, a więź będzie coraz silniejsza z czasem. Co więcej, nie będzie potrzebował Neuroprozyny. Przez trzydzieści lat trwania eksperymentu Jensen nieświadomie niósł w swoim DNA rozwiązanie mogące się przyczynić do uniwersalności technologii ulepszeń.  

Kariera policyjna Edytuj

Jako młody mężczyzna, Jensen uzyskał tytuł licencjata ze Sprawiedliwości Karnej na Phoenix University. W wieku 21 lat dołączył do Departamentu Policji w Detroit. Cztery lata później zgłosił się dobrowolnie do jednostki SWAT. Jego podanie zostało zaakceptowane i w związku z tym został podkomendnym Quincy’ego Durant’a.

W 2020 roku doszło do konfrontacji pomiędzy Jensen’em i Durant’em a ulepszonym mordercą Tyrell’em Banks’em. Zanim został zabity przez Adama, poważnie ranił jego przełożonego. Quincy został uratowany dzięki technologii ulepszeń. Z biegiem lat jego przełożony stawał się coraz bardziej zgorzkniały, gdyż nie akceptował swojego nowego położenia.

AJ piął się szybko w łańcuchu dowodzenia w ramach Drużyny Drugiej SWAT, aż na stanowisko dowódcy. Jednak jego kariera w policji dobiegła końca w związku z wydarzeniami znanymi jako Masakra w Mexicantown. Młody chłopiec z ulepszeniami został uznany za niebezpiecznego, zaś Jensen otrzymał rozkaz zlikwidowania celu. Odmówił, w efekcie czego Wayne Haas – oficer niższy rangą – musiał go wykonać. Po rezygnacji Jensena objął jego stanowisko. Jednak nie utrzymał się na nim długo z powodu silnego poczucia winy.

Równocześnie AJ był w związku z Megan Reed, neurolożką w zakładach Sarif Industries. W pewnym momencie trwania tej relacji odkryła jego unikalną strukturę genetyczną. Zdając sobie sprawę z wagi własnego odkrycia, poleciła Dawidowi Sarif’owi zatrudnienie Adama, aby zapewnić stały dostęp do jego osoby.  

Bunt LudzkościEdytuj

W 2027, naukowcy z Sarif Industries przygotowywali się do przedstawienia swojego nowego projektu w Waszyngtonie, wyrzutni Typhoon, kiedy grupa ulepszonych najemników zaatakowała laboratorium. Jensen próbując ratować Doktor Reed niemalże został zabity przez dowódcę grupy, Jarona Namira.

David Sarif, właściciel Sarif Industries, zafundował ulepszenia dla Jensena.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki