FANDOM

Deus ExEdytuj

GłówneEdytuj

  • Poczas tworzenia naszej postaci, mamy 5000 pkt. i możemy rozdzielić ją na odpowiednie umiejętności. Zauważmy jednak że jedna z nich domyślnie jest powiększona - mianowicie skill od pistoletów. Jeśli ją zmniejszymy to po utworzeniu nowej gry zauważymy że mamy dalej rangę FACHOWIEC i 6575 punktów. Nie działa to tylko w wersji demo.

FizykaEdytuj

  • Grenade climbing - wspinaczka
  • Grenade Falling - spadanie bez utraty życia, używając granatu jako podsadzki
  • Grenade jump - wysokie skoki za pomocą odbijania się od granatów
  • Grenade clipping - przechodzenie przez szkło
  • wyjście spoza siebie
  • Jeśli NPC podsadzimy na jakimś obiekcie i przesuniemy w kierunku jakiejś ściany, ona zginie. Działa także na osoby nieśmiertelne na danym etapie.

Ucieknięcie od GuntheraEdytuj

w misji Battery Park, kiedy Gunther każe nam się poddać, jest możliwa ucieczka. Po wybiciu wszystkich, włącznie z robotami, zostajemy sam na sam z Hermanem. Normalnie z tego miejsca nie mamy jak uciec. Okazało się jednak, że po lewej stronie od wyjścia z metra stoi parę dużych skrzyń mających skutecznie zablokować wyjście. Wystarczy użyć biowszczepu, który pozwala podnosić ciężkie przedmioty (F6) i zwyczajnie odstawić skrzynię na bok.

Oto cała reszta mapki stoi przed nami otworem. Można podziwiać mnóstwo bugów-dziwności, których wg. autorów gry nie powinniśmy zobaczyć:

  • Wnętrza budynków, które kiedyś były zabudowane - świecą pustkami
  • w wielu miejscach brakuje oświetlenia
  • Woda w morzu sięga nam zaledwie po pas
  • Pomimo istnienia helikoptera Jocka, nie możemy na niego kliknąć by przejść do następnej misji w Hong Kongu.

Zabicie GuntheraEdytuj

Dzięki błędom w fizyce, możliwe jest zabijanie nieśmiertelnych osób - także gunthera.

1. musimy NPC w jakiś sposób zmusić do stania na jakimś obiekcie. Potem przytwierdzając go do ściany, umiera (i w zależności od dokładności, możemy mieć jego ciało lub nie). 2. W przypadku Gunthera, musimy także uniknąć jego rozmowy - jeśli ją wykonamy, zabicie jego stanie się niemożliwe.Jak tego uniknąć? Jako fan gry, znalazłem kilka ciekawych sposobów....

  • Pierwszy sposób - Przed aktywacją rozmowy, trzeba naszego rozgadanego Gunthera walnąć prosto w łeb. W jego wypadku nie jest to takie proste - aktywacja rozmowy jest przeprowadzana już z kilkudziesięciu metrów. Dlatego trzeba się okazać sprytem:
  • Wywabiamy Gunthera do środka, starając się aby był w miarę blisko jakiejś kraty na suficie
  • Wchodzimy do kanału wentylacyjnego
  • Zeskakujemy i walimy go prosto w łeb

Drugi sposób jest o wiele łatwiejszy, ale wymagania użycia granatów - tuż przed aktywacją rozmowy, rzućmy jakimś granatem (najlepszy gaz łzawiący). Rozmowa pojawi się przez moment, ale gaz rzucowy w Gunthera powoduje że się odsuwa i wyłącza rozmowę.

W obu wypadkach, dodatkowo, Gunther pomimo brutalnego przerwania rozmowy będzie cały czas zielony - to samo można spróbować z innymi postaciami (wyjątkiem jest Dowódca NSF na szczycie statuy w pierwszym levelu). jednak uwaga, jeśli korzystasz z drugiego sposobu, czasami może się zdarzyć że przez jakiś czas może być wrogi (mija to jednak po jakimś czasie).

Koniec gryEdytuj

Ostatnią planszą jest Strefa 51. Gdy posłuchamy Illuminati - łączymy się z Heliosem, po tym następuje Upadek, potem gra Deus Ex 2 i klon JC Dentona już istnieje. Zaś gdy posłuchamy Tracera Tonga - aktywujemy dwie bomby (da się tak zrobić, trzeba wejść do wody, pod taką klapą i płynąć, tam znajdziemy planszę w której można aktywować włączenie bomb, potem trzeba wrócić do tych bomb i je wcisnąć, najpierw pod tymi bombami, następnie wejść do "Comand Center" tych bomb i je wybuchnąć). Potem jest filmik jak JC umiera podczas wybuchu Strefy 51, więc niemożniwe jest rozpoczęcie gry Deus Ex 2, ponieważ klon JC zostaje zniszczony podczas eksplozji razem z tym ogromnych laboratorium.

MultiplayerEdytuj

SpeedhackEdytuj

źródło

  1. Znalazłem tzw. "power jump suit", wygląda jak kamizelka termooptyczna - kiedy ją zakładamy, biegamy o wiele szybciej, a skoki możemy wykonać do sufitu.
  2. Przy aktywacji tego powera, trzeba dać się zabić i...
  3. po respawnie dalej mogłem biegać już bez tej kamizelki (i przy okazji, nie zasłaniając sobie ekranu ;) ) w równie tym samym tempie
  4. Jeśli mam mało, możemy powtórzyć efekt. Prędkość zabójcza ;)

wada? By bug usunąć, trzeba wyjść z serwera lub zaczekać na nową mapę... szkoda że ten przedmiot rzadko występuje

Więcej z Fandomu

Losowa wiki