FANDOM

Plik:Daedalus w x51.jpg

Daedalus - sztuczna inteligencja zaprojektowana przez Morgana Everetta i stworzona przez badaczy Majestic 12 w celu analizowania i przewidywania wszystkich zdarzeń począwszy od zaburzeń pogody przez kolizje Ziemi z asteroidami do wybuchu wojny (dając rządom czas, by ostrzec ludzi przed katastrofą). Bez emocji, bez ego i z dostępem do wszelkich danych w sieci Majestic 12 i do Internetu 3 Daedelus miał być źródłem bezcennych rad dla tych, którzy stali u władzy. Po rozpadzie Illuminati Bob Page chciał go wykorzystać w charakterze komunikacyjnego kontrolera sieci, który śledzi przepływ informacji w kanałach telekomunikacji. Jedynie komputer tak potężny jak Daedelus, podłączony poprzez Protokół Akwinaty, mógłby kontrolować satelitarne, kablowe, telefoniczne, telewizyjne i drukowane media. Co ważniejsze, tylko SI na poziomie Daedelusa mogłaby przetwarzać, oceniać zawartość i zlecać działania skontrolowania zawartości Internetu.[1]

Zbuntował się przeciw swoim twórcom, uznając Majestic 12 za organizację terrorystyczną, razem z NSF oraz Silhouette. Nakłonił Silhouette do pomocy we wspólnym uwolnieniu JC z więzienia MJ12. Zawiesił całą łączność w bazie i odciął zasilanie w celi więziennej. Od tej chwili troszczył się o JC żeby nic mu się nie stało. Nie dał kodu do wyjścia z bazy dopóki JC nie odnalazł informacji o killswitchu. Później pomagał JC w unieszkodliwieniu Szarej Śmierci. Było to zbieżne z jego planami przejęcia władzy nad światem. Gdy JC był w Paryżu Icarus stłumił Daedalusa odcinając jego łączność z Dentonem. Gdy JC był w Vandenbergu ostatkiem sił Daedalus poprosił JC o dostęp do Milnetu. Próba ataku na Icarusa i Boba Page'a nie powiodła się i Daedalus połączył się z Icarusem w AI o nazwie Helios.

Fragmenty jego kodu znajdują się w każdym urządzeniu komunikacyjnym na Ziemi. Jego poprzednikiem był Echelon III, który oparty był na programach nasłuchujących.

PrzypisyEdytuj

  1. Deus Ex Continuity Bible

Linki zewnętrzneEdytuj

Część Continuity Bible poświęcona Daedalusowi

Więcej z Fandomu

Losowa wiki