FANDOM

Pauldenton.jpg
Paul Denton
Informacje biograficzne
Data urodzenia

2018

Opis zewnętrzny
Chronologia i powiązania
Inne informacje
Głosr

Jay Franke

  [źródło]

Paul chyba ma w sobie za dużo z idealisty do takiej pracy.

-- Kapral Collins po zdradzie Paula

Paul Denton - pierwszy nanoulepszony agent UNATCO. Przekonawszy się o spisku wewnątrz UNATCO, zaczął pracować jako szpieg na rzecz NSF.

ŻyciorysEdytuj

Jego rodzice zostali skrupulatnie wyselekcjonowani i zeswatani w programie nanoulepszeń. Paul urodził się w 2018 roku. Gdy miał 5 lat, po badaniach został zakwalifikowany jako obiekt nadający się do projektu i sklonowany. Nikt z rodziny, w tym on sam nie byli niczego świadomi. Gdy Paul miał 17 lat, rodzice zginęli w zamachu terrorystycznym. On sam, uznany przez liderów MJ12 za nieudany eksperyment i zagrożenie dla organizacji, został wpisany na listę osób mających zginąć w tym zamachu, ale przeżył. Z chęci zemsty zapisał się do Akademii, a następnie wstąpił do UNATCO (liderzy MJ12 się zgodzili, a nie wiedzieli, że pozwalając na to oraz na to, żeby Paul przeżył, podejmują 2 najgorsze decyzje w całej historii MJ12). Kiedy Paul wstępuje w 2040 roku do UNATCO, jest ono, tak jak w 2052 roku, pod kontrolą MJ12.[1]

W UNATCO Paul dostał ofertę uzyskania nanoulepszeń na co się zgodził.

Za pomocą infołącza skontaktował się z nim Daedalus, odkrywając przed nim prawdziwe oblicze UNATCO.[2] Od tej pory w czasie akcji w terenie, Paul zaczął być zachowawczy, zwracając na siebie uwagę Gunthera i Anny. Dostał misję w Hong Kongu polegającą na zabiciu jednego z przywódców lokalnej triady (prawdopodobnie Tracera Tonga). Będąc w delegacji poznał Tracera Tonga i Juana Lebedeva. Został zaznajomiony z planowaną akcją przejęcia ładunku Ambrozji i wrócił do Nowego Jorku.

Prawdopodobnie pomógł Yuenowi ukraść Smoczy Kieł.

Rola w Deus ExEdytuj

Paul był świadomy swojej obecnej sytuacji więc wychodząc ostatni raz ze swojego biura w UNATCO, wykradał rozliczenia z księgowości świadczące o wzajemnych finansowych powiązaniach Simonsa, Manderley'a i innych wysoko postawionych członków UNATCO. Ponadto udało mu się znaleźć dokumenty zawierające informacje o bombardowaniu Statuy Wolności przez UNATCO oraz to, że oprócz Ambrozji angażują się również w rozprowadzanie Szarej Śmierci.

Po powrocie Paula na Wyspę Wolności, biorąc pod uwagę fakt że nie wykonał zleconego mu zadania, Walton Simons miał duże wątpliwości co do jego lojalności. Postanowił poddać go testowi powierzając mu misję ataku na Kwaterę Główną NSF w Hell's Kitchen. Paul bez zbędnych ceregieli, nie przyłożył się do zadania. Części swoim podległym żołnierzom dał granaty gazowe zamiast broni z ostrą amunicją. Gdy jego oddział zajęty był walką na ulicach miasta, Paul skierował się poprzez tunele Kreciarzy, na lotnisko La Guardia aby zdać raport Juanowi Lebedevowi. Spotkał tam JC. Powiedział mu o planach Tracera Tonga oraz że UNATCO ogranicza dostawy Ambrozji. Namówił brata aby porozmawiał z dowódcą terrorystów. Sam uciekł w chwili gdy oddziały UNATCO z Anną Navarre na czele wkroczyły na lotnisko.

Paul nie wrócił już do UNATCO aby zdać raport Josephowi Manderley'owi z wyznaczonego mu zadania. Widziano go na lotnisku LaGuardia, dlatego Walton Simons wyłączył mu nanoulepszenia i uaktywnił jego sekwencję zniszczenia. Dostał e-mail od Juana Lebedeva aby udał się do Kwatery Głównej NSF w celu wysłania ostrzeżenia dla współpracowników (w tym Silhouette) o możliwym ataku UNATCO. W związku z osłabieniem organizmu poprosił Jocka aby przywiózł JC do hotelu Ton. W czasie spotkania przekazał bratu swoje zadanie od Juana Lebedeva, informując jednocześnie, że na miejscu znajdzie stosowne dowody na nieczyste intencje szefostwa UNATCO.

Paul został przygwożdżony w swoim pokoju w Hell's Kitchen i dostał się do niewoli. Trafił do laboratorium MJ12 mieszczącym się pod siedzibą UNATCO na Wyspie Wolności. Tam miał zostać poddany operacji wydobycia informacji z jego mózgu. Ostatecznie, z pomocą brata i Smugglera udało mu się uciec do Hong Kongu. Tam Tracer Tong dezaktywował jego "samozniszczenie".

Utrzymuje bliskie kontakty z tajemniczą dziewczyną ukrywającą się pod pseudonimem SweetCharity.

Rola w Deus Ex: Invisible WarEdytuj

Gdy JC połączył się z Heliosem, Paul został jednym z jego najbardziej wiernych popleczników. Aby urzeczywistnić jego wizję powszechnej równości, utworzył ApostleCorp i skoncentrował się na uniwersalnej architekturze biomodów. Sam osiadł w Kairze. W 2069 roku wypróbował na sobie nowe biomody. Jego organizm natychmiast odrzucił implanty, zmuszając pracowników ApostleCorp do poddania go hibernacji. Był trzymany w pomieszczeniach ApostleCorp w Kairze. Został porwany przez Templariuszy. Na podstawie jego krwi opracowali przeciwnanity niszczące biomodyfikacje. W zależności od poczynań gracza:

  • Alex ratuje Paula z rąk Templariuszy;
  • Paul zginie z rąk Alex;
  • Templariusze wypróbowują opracowaną technologię na krwi Alex Denton a następnie testują ją na Paulu. Paul przeżywa eksperyment, ale zostaje pozbawiony biomodyfikacji, a następnie zabity przez Templariuszy lub przez Alex Denton.

PrzypisyEdytuj

  1. Deus Ex Continuity Bible
  2. Deus Ex Continuity Bible

Więcej z Fandomu

Losowa wiki