FANDOM

AntagonisciEdytuj

Maggie ChowEdytuj

15px Osobny artykuł: Maggie Chow.

była aktorka w filmach Kung-Fu, podczas akcji Deus Ex zajmuje się działalnością społeczną w Hong Kongu. Prowadzi kampanię przeciwko handlowi narkotyków. Zdobyła stanowisko naukowe w korporacji VersaLife, jest wtyczką Majestic 12 w Triadach.

Związała się romansem z Maxem Chenem, któremu urodziła córkę: Lin May

Znała człowieka o imieniu Louis, nie wiadomo jednak na jakiej stopie utrzymywała z nim kontakty.

Gunther HermannEdytuj

15px Osobny artykuł: Gunther Hermann.

mechanicznie ulepszony agent polowy UNATCO. Pochodzi z Niemiec.

Joseph ManderleyEdytuj

15px Osobny artykuł: Joseph Manderley.

wieloletni szef UNATCO. Razem z policją przeprowadził w 2051 r. misję unieszkodliwienia Templariuszy w Paryżu, dzięki czemu zdobył przydomek "Knight Killer".

Na stanowisku dyrektora UNATCO umieścił go Walton Simons. Miał nadzieję, że dzięki temu agencja zyska bardziej przyjazny, dyplomatyczny wizerunek.

Anna NavarreEdytuj

15px Osobny artykuł: Anna Navarre.

agentka UNATCO, przydzielona jako partnerka JC Dentonowi. Jej zadaniem była ocena jego efektywności i lojalności. W 2040 miała do siebie przydzielonego Paula Dentona.

Bob PageEdytuj

15px Osobny artykuł: Bob Page.

członek rady Illuminati. W 2052 roku publicznie jest przemysłowcem-miliarderem, głową korporacji Page Industries; prywatnie - liderem Majestic 12.

Zaczynał jako naukowiec, w czasach gdy Majestic 12 należało do Illuminati. Razem z Morganem Everettem zajmował się opracowaniem nanoulepszeń. Gdy Illuminati nie zgodzili się do wykorzystania nano-technologii w celu zdobycia władzy (poprzez wirus Szarej Śmierci), Page przeprowadził zamach na zwierzchników. Do roku 2035 odłączył MJ12 od frakcji oraz przejął kierownictwo nad wszystkimi politycznymi, finansowymi, wojskowymi i religijnymi ramionami Illuminatów.

Walton SimonsEdytuj

15px Osobny artykuł: Walton Simons.

partner Boba Page'a, działający jako jego prawa ręka. Szorstki, bezkompromisowy, pewny siebie. Posiada różnorakie wszczepy, bardziej zaawansowane niż te które ma JC Denton. Poprzez szantaż senatora zdobył stanowisko dyrektora FEMA. Sprawował również realną władzę nad UNATCO. Wśród żołnierzy UNATCO postrzegany jest jako filantrop, dofinansowujący organizację (dzięki temu mają lepsze wyposażenie).

Jego imię pochodzi od wieloletniego przyjaciela Warrena Spectora, pisarza science-fiction Waltona Simonsa. Simons z kolei "pożyczył" sobie nazwisko "Spector", do stworzenia postaci Jamesa "Demise" Spectora, bohatera serii książkowej Wild Cards.

SojusznicyEdytuj

Sam CarterEdytuj

15px Osobny artykuł: Sam Carter.

watermistrz w Kwaterze Głównej UNATCO na Wyspie Wolności. Przedstawiciel "starej gwardii", postrzega pracę w UNATCO jako służbę ludzkości. Zostaje wydalony w ramach czystek, jako oficjalny powód podano "wątpliwą lojalność".

Jego rodzina została zabita przez NSF. Generał Sam Carter brał udział w Operacji Merced. Był najbardziej oddanym agentem UNATCO działającym w terenie. Uległ poważnemu wypadkowi, w wyniku którego stracił nogę, a jego twarz została zeszpecona. Parę lat przed akcją DX opuścił szeregi Armii Stanów Zjednoczonych. W 2052 roku pracował w Kwaterze Głównej UNATCO w Nowym Jorku gdzie pełnił rolę kwatermistrza - uposażał agentów i żołnierzy w sprzęt.

Paul DentonEdytuj

15px Osobny artykuł: Paul Denton.

pierwszy nanoulepszony agent UNATCO. Przekonawszy się o spisku wewnątrz UNATCO, zaczął pracować jako szpieg na rzecz NSF.

Stanton DowdEdytuj

15px Osobny artykuł: Stanton Dowd.

est jednym z dawnych przywódców Illuminati (członek Rady Pięciu) odsuniętych od władzy przez Boba Page'a, który ukrywa się w Nowym Jorku. Nazwisko jest przybrane; nie wiadomo jak naprawdę się nazywa[1]. Dawniej był handlowcem - to do niego należał PRCS Wall Cloud, teraz jego majątek został przejęty przez MJ12.

Nicolette DuClareEdytuj

15px Osobny artykuł: Nicolette DuClare.

Jest córką Beth DuClare, natomiast jej ojciec nie został jednak ujawniony przez twórców gry. Podejrzewa się jednak że jej ojciem mógł być Morgan Everett, ponieważ Beth miała z nim romans.

Po śmierci matki stała się częstą bywalczynią klubu La Porte de l'Enfer w Paryżu.

Potrafi przedostać się przez większość systemów komputerowych.

Morgan EverettEdytuj

15px Osobny artykuł: Morgan Everett.

Morgan Everett jest prezesem oddziału w Montrealu w 2027 Picus TV i wśród Rady Iluminatow ktory prowadzil przed 2052.

Brian "Jock" FlanaganEdytuj

15px Osobny artykuł: Jock.

jest pilotem śmigłowców, często wynajmowanym przez UNATCO. W trakcie gry lata w niewidzialnym dla radaru śmigłowcu SH-187. Jock używa w sieci pseudonimu FLYBOY.

Alex JacobsonEdytuj

15px Osobny artykuł: Alex Jacobson.

informatyk, administrator sieci. Pełnił funkcję inżyniera łączności w UNATCO.

Jaime ReyesEdytuj

15px Osobny artykuł: Jaime Reyes.

lekarz w Kwaterze Głównej UNATCO w Nowym Jorku. Bardziej czuje się jak mechanik niż medyk, ze względu na częste naprawy mechanoulepszonych agentów.

Tracer TongEdytuj

15px Osobny artykuł: Tracer Tong.

zbuntowany geniusz naukowy, Specjalista w różnych formach elektronicznych, w szczegolnosci z botami do nanotechnologii. Zostal przypisany przez Adama Jensena w 2027 i pomaga JC Denton w 2052 i Alex Denton w 2072.

Sztuczne inteligencjeEdytuj

DaedalusEdytuj

15px Osobny artykuł: Daedalus.

życzliwa Sztuczna inteligencja (AI), która pojawia się w pierwszej czesci Deus Ex, opracowany przez lidera Illuminati Morgan Everett. Glosu uzyczyl mu Jay Anthony Franke.

IcarusEdytuj

15px Osobny artykuł: Icarus.

HeliosEdytuj

15px Osobny artykuł: Helios.

Sztuczna inteligencja, ktorzy sa przypadkowymi polaczeniem Dedala i Ikara przez JC Dentona w Vandenberg. Glosu uzyczyl Peter Marquardt.

OracleEdytuj

bardzo drobne AI w grze, którego komunikaty pojawiają się tylko w wiadomości e-mail-owych dla Smugglera i Alexa Jacobsona. Oracle jest AI, które dostarcza informacji dla ludzi. Stara się ukryć swoją prawdziwą naturę w oczach, udając automatyczny serwer, który reaguje na wiadomości.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki