FANDOM

Szara Śmierć jest chorobą wirusową w Deus Ex, dziesiątkującą ludność Stanów Zjednoczonych i niektórych miast Europy.

Przebieg epidemiiEdytuj

Szara Śmierć po raz pierwszy pojawiła się w 2051 roku. Niektórzy naukowcy hipotetyzują, że jest małpią chorobą, która przeszła na ludzi (godny uwagi jest fakt, że to samo mówi się o AIDS i gorączce krwotocznej). Miastem najbardziej przez nią doświadczonym jest Nowy Jork, choć istnieje ona też w innych miejscach w Ameryce Północnej i Europie. Liczba zarażonych w nowojorskiej dzielnicy Brooklyn była na tyle duża, że chorzy umierali na ulicach. Gwardia Narodowa, ściągnięta w celu utrzymania porządku i opanowania narastającej fali zamieszek, okazała się niezdolna do poprawy sytuacji. Krwawe żniwo zbierają również choroby wtórne, takie jak tężec, gangrena, zaawansowana grypa i różnorakie zakażenia bakteryjne. W obliczu takiego zagrożenia ciała ofiar zarazy zaczęto chować w masowych grobach w Parku Narodowym Gateway. Według prognoz CDC w Atlancie straty w ludziach dosięgną poziomu 10% populacji USA, natomiast kolejne 3-5% procent umrze z powodu chorób wtórnych.

AmbrozjaEdytuj

Główny artykuł: Ambrozja

Substancja zwana Ambrozją jest jedynym lekarstwem na zarazę, jednak produkuje się ją w na tyle małych ilościach, że niemożliwe jest udostępnienie go całej populacji. Zaopatrywane są tylko najważniejsze osoby w państwie i kluczowe przedsiębiorstwa. W obliczu braku jakichkolwiek narzędzi do walki z zarazą lekarze ograniczają się do podawania chorym płynów i zapobieganiu odwodnieniu.

Spisek związany z chorobąEdytuj

W trakcie gry ujawnione są informacje, że wirus Szarej Śmierci został stworzony przez człowieka z udziałem nanotechnologii. Zarówno wirus jak i szczepionka są produkowane przez korporację VersaLife, co w sytuacji monopolu gwarantuje jej krociowe zyski.

Dostawy szczepionki są kontrolowane przez UNATCO i FEMA, co umożliwia im szantażowanie rządu. Istnieją poszlaki jakoby sam prezydent Mead był zarażony. Chorobie towarzyszą fale zamieszek i plaga szabrownictwa, co stanowi pretekst do tego, by ogłosić stan wyjątkowy i obalić legalny rząd. Wszystkie wyżej wymienione organizacje są narzędziami Majestic 12 w całkowitym opanowaniu świata.

Sposoby rozsiewaniaEdytuj

Pomimo starań specjalistów od chorób zakaźnych, sposób przenoszenia zarazy nie został przez nich ustalony. Można nawet podejrzewać, że Szara Śmierć nie jest zaraźliwa. Lista sztucznych sposobów przenoszenia choroby:

  • Z wiatrem - w testach rozprzestrzeniania się przetrwalników wirusa w powietrzu uczestniczyli ludzie dra Savage'a. Pierwotnie testowano je na małpach, jednak wkrótce zaczęto zarażać porwanych bezdomnych.
  • Przez sieć kanalizacyjną - sposób zaproponowany przez J. Stewarda z laboratorium pod Hell's Kitchen. Zasięg przenoszenia wirusa został obliczony na podstawie prób z wprowadzaniem do kanalizacji dużych ilości chloru.
  • Rozpylany w powietrzu przez helikoptery - rozsiany w ten sposób miał być następny ładunek wirusa, przywieziony z Hong Kongu frachtowcem. Osobom postronnym powiedziano, że w pojemnikach znajdują się pestycydy użyte do ograniczenia populacji insektów - możliwych nosicieli zarazy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki