FANDOM

Uniwersalny Konstruktor (ang. Universal Constructor) - urządzenie służące do projektowania obiektów w nanoskali. Inaczej niż znane wcześniej konstruktory budujące atom po atomie, Uniwersalny Konstruktor jest w stanie łączyć miliony atomów w równoczesnych procesach, co pozwala na wytwarzanie na dużą skalę materiałów lub urządzeń o niespotykanej złożoności. Dzięki zestawowi modułów reagowania, UK może naprzemiennie wykonywać wiele konstrukcji jednocześnie.

Uniwersalny Konstruktor ma zdolność manipulacji genetycznych na szczeblu atomów umożliwiając zwalczanie chorób, naprawiania wad wrodzonych lub zwiększania możliwości organizmów (nanoulepszenia) według kryterium korzyści.

Istnienie Uniwersalnego Konstruktora stwarza zagrożenie w postaci tzw. "scenariusza szarej mazi" - wynalezienia organizmu tak zaawansowanego ewolucyjnie, że będącego w stanie zniszczyć obecny ekosystem. Podczas Upadku z Konstruktorów wydostały się chmury nanorobotów, niszcząc środowisko i zdrowie ludzi. Zaraza-11 w Kairze jest przykładem spowodowanej przez nie choroby. Niektóre rządy próbowały niszczyć chmury nanitów bronią jądrową, jednak z mizernym skutkiem.

Na początku 2052 roku na świecie istnieją tylko dwa UK - doświadczalny w laboratorium Pasadena i przemysłowy w podziemiach budynku VersaLife w Hong Kongu. UK w Hong Kongu został zniszczony przez JC, a Laboratorium Oceaniczne zatopił sabotażysta Illuminati. JC Denton odzyskał stamtąd plany i umożliwił X-51 dokończenie własnego Konstruktora, jednak MJ12 przechwyciło transmisję i naprawiło stary UK w Strefie 51.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki