FANDOM

Na tej stronie przedstawione zostały elementy, które pojawiły się w wersji beta gry Deus Ex, lecz nie pojawiły się w wersji finalnej.

ProdukcjaEdytuj

15px Osobny artykuł: Historia Deus Ex.

Deus Ex był tworzony przez niemalże 3 lata (6 miesięcy preprodukcji i 28 miesięcy produkcji). Pierwszą koncepcję gry opracował Warren Spector po ukończeniu System Shock w 1994 roku, podczas gdy on pracował dla Origin Systems. Była to gra nazwana Troubleshooter. Był zmęczony prostą fantastyką i science fiction, a on sam "został opętany w tego typu dziwaczność tysiąclecia". Stwierdził on w kwietniu 2007 r. do magazynu PC Zone:

Byłem wielkim zwolennikiem w immerysyjnej symulacji stylu gry, na przykładzie gier jak Ultima Underworld, i chciałem przesunąć granicę tego rodzaju gry dalej. Ale ja nigdy nie mogłem się do dostać się z tym projektem w Origin, lub później, w Looking Glass. (Myślę, że to był brak zainteresowania na Origin / EA i to głównie brak pieniędzy w LG!) Ale John Romero i Storm Ion przyszedł i powiedział: "Zrób grę swoich marzeń. Brak ograniczeń ". Zajęło mi to około dwóch nanosekund powiedzieć "Tak!"

Po niepowodzeniu w Origin, przeniósł się do Looking Glass i spróbował opracować kolejną koncepcję o nazwie Junction Point. Ostatecznie do realizacji nie doszło z powodu bankructwa. Wówczas opracował ostatnią koncepcję gry o nazwie Shooter. Po małych kontrowersjach, został przydzielony do ION Storn.

MiejscaEdytuj

Pierwotnie zaplanowano 25 misji dziejących się w 10-15 lokacjach, przewidując po 3-5 map na każde miejsce.

  • Hong Kong
  • Tokio - Disneyland underwater
  • Nowy Jork - Wyspa Wolności, Manhattan, Central Park, Belvedere Castle
  • Waszyngton - Biały Dom stworzony w oparciu o zdjęcia. Miała się tam odbyć ostateczna konfrontacja z Waltonem Simonsem. Po tej misji gracz miał się udać do Mount Weather.
  • Austin - Atak na obóz koncentracyjny w celu uwolnienia 2000 więźniów trzymanych przez żołnierzy ONZ pod dowództwem FEMA, po wprowadzeniu stanu wojennego. Gracz miał być tam również świadkiem wojny pomiędzy wojskami meksykańsko-rosyjskimi i amerykańskimi.
  • San Antonio
  • Nowy Orlean
  • NORAD
  • zatopione Los Angeles
  • Vanderberg
  • Silos z wyrzutnią rakiet
  • Paryż - Katakumby i okolice Champs Elysees
  • Londyn - Stacja metra. Ostatecznie stacja metra pojawia się w Battery park
  • Rosja - Syberia
  • Taj Mahal
  • Kosmos i księżyc - Międzynarodowa stacja kosmiczna zbudowana w oparciu o realne plany oraz fikcyjny orbitalny hotel z kasynem. Natomiast na księżycu miała się tam odbyć ostatnia misja w grze gdzie gracz miał powstrzymać sztuczną inteligencję ADA przed przejęciem kontroli nad światem.
  • Strefa 51 - powstała zamiast misji w kosmosie i na Księżycu

HUDEdytuj

Liczba umiejętności wahała się między 15-20. Na targach E3 w 1999 roku mówiono o 5 umiejętnościach związanych z bronią i 10 pozostałych (patrz grafika). Wśród usuniętych znalazła się umiejętność skutecznej rozmowy (ang. communications), która pojawiła się dopiero w DX:HR. Myślano również o możliwości kierowaniu robotów.

Daty przemieryEdytuj

data informacji źródło informacji data premiery
1998-06-04 GameCenter środek 1999
1998-09-11 PlanetQuake grudzień 1999
1999-06-04 Ion Storm - Bob White gwiazdka 1999
1999-10-12 PC IGN wiosna 2000
2000-02-23 Daily Radar 15 czerwiec 2000

PostacieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki